در سیستان و بلوچستان انجام شد:
آغاز به کار نمایندگی دامپزشکی در شهرستان جدیدالتاسیس گلشن
مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع و مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان در سفر به شهرستان جدیدالتاسیس گلشن با فرماندار این شهرستان دیدار کردند.
در پنجمین روز از هفته پدافند غیرعامل صورت پذیرفت:
مانور پیشگیری از بیماری هاری در شهرستان زابل اجرایی شد
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی و مسئول پدافند غیر عامل اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: هدف از برگزاری این مانور پیشگیری از بیماری هاری با تشکیل و اعزام اکیپ های مشترک دامپزشکی و ادارات مربوطه با هماهنگی فرمانداری و اعزام به مناطق روستایی شهرستان زابل وارائه اقدامات پیشگیرانه بود.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در دیدار با فرماندار سراوان بیان کرد:
راه اندازی کشتارگاه های دام و طیور از عوامل اصلی ارتقا بهداشت عمومی در جامعه است
مدیرکل و برخی از مسئولین دامپزشکی استان در سفر به شهرستان سراوان با فرماندار این شهرستان دیدار کردند.
در شهرستان قصرقند انجام شد:
برگزاری جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان قصرقند
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قصرقند از برگزاری جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستات با حضور خانم میرلاشاری دبیر کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برگزار گردید.
برگزاری مانور واکسیناسیون رایگان بیماری نیوکاسل در سیستان وبلوچستان
در چهارمین روز از هفته پدافند غیرعامل مانور دو روزه واکسیناسیون بیماری نیوکاسل در سیستان و بلوچستان برگزار گردید
در شهرستان کنارک صورت پذیرفت:
رصد و پایش مشترک اداره دامپزشکی و محیط زیست در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از زیستگاه های پرندگان مهاجر
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کنارک از گشت های مشترک اداره دامپزشکی و محیط زیست شهرستان در مناطق خور پزم، خور ناصر آباد و ساحل کنارک با هدف رصد و پایش مستمر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان خبر داد.
در شهرستان میرجاوه بیان شد:
در پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد طیور تمامی دستگاه های ذیربط مسئول هستند
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان میرجاوه از تشکیل جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوانزای فوقحاد پرندگان در این شهرستان خبر داد.
در جلسه کمیته سلامت و ارتقاء بهره وری اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان شد:
موفقیت در ارتقاء بهره وری نیازمند همکاری و همراهی تمامی اعضا
به منظور ارتقاء بهره وری در اداره کل دامپزشکی و در راستای دستیابی به مواد 3 و 5 قانون برنامه ششم توسعه، جلسه ای با عنوان ارتقاء بهروری در اداره کل دامپزشکی استان با حضور مدیرکل و اعضای ستادی و روسای ادارات دامپزشکی شهرستان ها به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید.
در سیستان و بلوچستان صورت پذیرفت:
برگزاری جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد طیور استان
با عنایت به اعلام سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر شروع موج 1401-1400 آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در جهان و گزارش رخداد بیماری در برخی کشورهای همسایه شمالی و لزوم آماده باش برای اجرای عملیات کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، به منظور پیشگیری از وقوع بحران بهداشتی در صنعت طیور استان، جلسه آنفلوانزای فوق حاد طیور در محل استانداری برگزار شد.
با سرد شدن هوا در شهرستان سیب و سوران انجام شد:
برگزاری جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد طیور
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سیب و سوران از تشکیل جلسه ستاد آنفلوانزای فوق حاد طیور در این شهرستان خبر داد.