در شهرستان زاهدان انجام شد:
برگزاری جلسه ی آموزشی برای مسئولین فنی بهداشتی واحدهای تولید فرآورده های خام دامی
در راستای افزایش و بهبود نظارت برعملکرد مسئولین فنی بهداشتی، جلسه ای آموزشی در زاهدان برگزار شد.
با هدف صیانت از سلامت و امنیت غذایی در شهرستان چابهار انجام شد:
کشف و ضبط مقدار ۸۰۱ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی و غیرقابلمصرف
در راستای حفظ بهداشت و سلامت جامعه، مقدار ۸۰۱ کیلوگرم گوشت قرمز و گوشت سفید غیربهداشتی و غیرقابلمصرف توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان چابهار کشف و ضبط گردید.
به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی:
پیام تصویری دکتر آقامیری معاون وزیر و ریاست سازمان دامپزشکی کشور
با گرم شدن هوا در سیستان و بلوچستان توصیه شد:
توصیه های بهداشتی در خصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را جدی بگیریم.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان داشت: بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو با رعایت نکات بهداشتی در ارتباط با دام زنده و فرآورده های خام دامی و همچنین با مراجعه فوری به مراکز بهداشتی درمانی، به آسانی قابل کنترل، پیشگیری و درمان است.
در کمیته سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان صورت پذیرفت:
تاکید بر حل مشکلات و همراهی با دامداران و بهره برداران در راستای تامین و توزیع مناسب کالاهای اساسی
دومین جلسه کمیته سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۱ با حضور مدیرکل، معاونین و روسای ستادی و همچنین حضور مجازی روسای ادارات دامپزشکی شهرستان های استان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار گردید.
در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان سیستان و بلوچستان بیان شد:
همه دستگاه ها برای پیشگیری از بحران و توزیع مناسب اقلام ضروری پیش بینی های لازم را انجام دهند
جلسه قرارگاه پدافند زیستی با حضور معاون امنیتی و انتظامی، دادیار حقوق عامه، مدیر کل پدافند غیرعامل و مدیر کل دامپزشکی استان و سایر اعضا تشکیل گردید.
در سفر مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان به شهرستان چابهار صورت پذیرفت:
دیدار با پرسنل دامپزشکی شهرستان چابهار
دکتر مهدی حسینی در سفر به شهرستان چابهار با همکاران اداره دامپزشکی این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.
در تایید خبر معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور، مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت:
حذف ارز ترجیحی بر قیمت دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامی بی تاثیر است.
با حضور مدیرکل دامپزشکی استان در شهرستان چابهار برگزار شد:
جلسه معارفه سرپرست جدید معاونت اداره کل و اداره دامپزشکی شهرستان چابهار
مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در سفر به شهرستان چابهار و دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان، دکتر سید محمد امین حسینی را به عنوان سرپرست جدید معاونت اداره کل و اداره دامپزشکی شهرستان چابهار معرفی کرد.
مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با فرماندار شهرستان ایرانشهر بیان داشت:
استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای تغییر نگرش و اصلاح الگوی مصرف فرآورده های خام دامی
دکتر مهدی حسینی در سفر به ایرانشهر با معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان دیدار کرد.